Na internetu má člověk svět jako na dlani. Tedy alespoň má takový pocit. A právě s takovým pocitem vstupuje mnoho firem na internet, protože myslí na to, že jakmile se tam objeví, tak se k nim zákazníci jen pohrnou. Ovšem po vytvoření webových stránek může přijít velké vystřízlivění – na internetu můžete být klidně i dlouhé měsíce či roky, a přesto si vás skoro nikdo nemusí všimnout.
Na internetu je totiž kdekdo. A proto je důležité, abyste na sebe v takové tlačenici dokázali náležitě upozornit. Což samozřejmě není tak snadné jako vyvěsit reklamní banner na ulici, jak to dělají obchodníci v kamenných prodejnách. Ba ne, na internetu na to musíte jít úplně jinak.

vyhledávací stroj

Jistě se vám vyplatí, když si zjistíte něco o pravidlech marketingu na internetu. Máte v zásadě několik možností, jak na sebe v takovém prostředí upozornit. A pravděpodobně se budete zajímat o dvě základní – o placenou reklamu a optimalizaci pro vyhledávače.

Placená reklama má jistě něco do sebe. Tím spíše, pokud se zobrazí těm pravým lidem na pravých místech. Aby byla taková reklama úspěšná, pak je velmi důležité, aby byla dobře cílená. Takže když třeba prodáváte vybavení pro potápěče, tak se taková reklama musí zobrazit především lidem, které potápění zajímá. Pokud tomu tak bude, můžete na sebe upozornit rychle a důrazně a může se vám to vyplatit. Ovšem každá reklama jednou skončí – především v situaci, kdy ji přestanete platit. A pak lidé velmi rychle zapomenou.

optimalizace search

Z toho důvodu pro vás může být výhodnější, když na sebe upozorníte jinak – ne tak násilně, a přesto ještě více efektivně. Jestliže vsadíte na dobré seo a odkaz na váš web se bude zobrazovat na výborných pozicích ve vyhledávačích, pak si vás všichni vaši zákazníci zaručeně najdou. A budou si o vaší nabídce na webu přirozeně myslet jen to, že je jistě nejlepší, když se zobrazuje tak vysoko.

3.0
02