Všechny prodejny o velikosti nad 200 metrů čtverečních byly tento pátek zavřené. Jednalo se převážně o velké markety, ale také větší prodejny s oblečením nebo kosmetikou. Co na to Češi a co říká průzkum veřejného mínění?
·         Ovlivní to celou ekonomiku?
Podnikatelé se dělí do dvou stanovišť. Jedna strana tvrdí, že tento stav prospěje ekonomice, neboť lidé budou o den dřív nakupovat ve velkém a o den později se stav prodejů zase srovná. Druhá část tvrdí, že zamezení obchodu ve státní svátky bude znamenat méně obchodních transakcí, menší zájem o nákupy, což negativně ovlivní celou ekonomiku. Mnoho podnikatelů tvrdí, že druhý názor je zbytečně přehnaný nesmysl, jelikož si lidé koupí, co potřebují, kdykoli chtějí. Čtyřiadvacetihodinová odstávka tomu nikterak nezabrání a ekonomiku to může ovlivnit spíš pozitivně.

·         Jak se k tématu staví Češi?
Podle aktuálního průzkumu, kterého se účastnila Česká televize, společnost Albert, ale také soukromé televizní a rozhlasové stanice, vyšlo najevo, že potenciální zákazníci byli více než ze sedmdesáti procent spokojení s tím, že mají velké obchody přes státní svátky zavřeno. Češi jsou toho názoru, že si nakoupí den předem. S uzavřením velkých obchodních center souhlasilo šedesát pět procent dotázaných. Ve většině případů souhlasí ženy, a to až z osmdesáti procent. Dotazovaní muži s touto změnou zákona souhlasili v sotva padesáti procentech.
·         Proč s novelou zákona o uzavření obchodů souhlasí převážně ženy?
–          Ženy jsou častěji prodavačky
–          Ženy častěji nakupují
–          Ženy jsou vnímavější k okolí

Ženy jsou častěji zaměstnány na pozicích prodavaček, nebo v minulosti v této pozici pracovaly, proto jsou soucitnější k tomu, aby prodavačky měly volno ve svátky, jako jsou Velikonoce nebo Vánoce. Dalším důvodem, proč právě ženy preferují a podporují tuto novelu zákona, je fakt, že právě ženy nakupují pro domácnost, a takto činí většinou na několik dní dopředu. Muži naproti tomu nemají většinou tuto zodpovědnost za rodinu, proto nakupují kdykoli chtějí, na předstih nemyslí, nebo kupují věci jenom pro svou vlastní potřebu, a to převážně v elektru, méně často v buticích s módou. V prodejnách a supermarketech s potravinami ale z devadesáti procent nakupují ženy.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup